Verdien Punten Elke Bestelling
100% Originele Producten

Clinique Parfum & Damesgeur

Het jaar is 1967, de oorlog was voorbij en de revolutie was onderweg. De redacteur van van het populaire tijdschrift Vogue voerde een interview met de beroemde dermatoloog, Dr Norman Orentreich, die een nieuw en radicaal idee had dat goede gezonde huid niet alleen aan geluk en goede genen te danken was. Dit werd natuurlijk al jarenlang geloofd vooraleer Clinique opgericht werd, dus kwam deze expressie als een ware schok. Het was in feite mogelijk om een mooie en gezonde huid te creëren, ongeacht de omstandigheden.

In tegenstelling tot sommige andere huidverzorgingsfabrikanten van die tijd, waren en blijven Clinique zeer klantgericht en ze willen hun klanten niet in stereotypen van benodigde huidverzorgingen categoriseren. In plaats daarvan bieden ze een individuele consultatie om ervoor te zorgen dat iedere individuele klant het juiste product voor hun huidtype krijgt en dit geldt ook voor de groeiende mannelijke fans. Als u denkt dat deze huidverzorgings- en cosmeticagigant bevooroordeeld was naar afdelingen vrouwen zou u heel verkeerd zijn - in 1976 werd Clinique het eerste prestige cosmeticabedrijf dat ook aan de verschillende huidverzorgingsbehoeften van mannen dacht en hun ook met een praktische en geschikte lijn van skin-care kon aanbieden. Clinique is zo in populariteit gegroeit dat het bedrijf vandaag als één van de marktleiders in dermatologische huidverzorging herkend wordt.

Na het succes van Clinique Happy for Women, hun meest populair parfum, lanceerde het bedrijf een aanvullende mannelijke versie getiteld Happy for Men. Deze geur weerspiegelde de pittig frisse accenten van het parfum met aromatische citrus accenten voor de heren, perfect voor dagelijks gebruik. Clinique was in feite het derde 'merk' geboren onder de 'Lauder Umbrella' - het eerste merk is natuurlijk bekend als Estee Lauder en het tweede merk is Aramis - een heel populair bedrijf gesticht in 1964 om mannelijke verzorgingsproducten en aftershaves te verkopen. Tegen de tijd dat Clinique gesticht werd, was het niveau van kennis en ervaring van specifieke verzorginsbehoeften van een individuele persoon al enorm en dit gaf Clinique ook de mogelijkheid om het eerste vrouwelijke cosmeticabedrijf te worden die ook een lijn met herenverzorging producten konden aanbieden.

Het eerste parfum van Clinique was Aromatics Elixir, gelanceerd in 1971, en is tot heden nog steeds een best-seller, maar helaas niet zo populair als Happy for Women. De reden daarvoor was de beroemde advertentie met een zingende Judy Garland die "come on get happy" zong. Dit bleef natuurlijk goed in het hoofd zitten en gaf ook bijdrage aan de naam van het parfum "Happy for Women". Het idee vangde ook de attentie van Amerikaanse vrouwen aan het einde van de 20e eeuw en het duurde niet lang totdat flessen van deze pittige, citrusgeur de deur uitvlogen. Dit gaf Clinique een nieuwe fanbasis en cementeerde hun plaats tussen de giganten in de parfum wereld.
Toon Meer